Followers

Tuesday, March 13, 2012

Usaha Tangga Kejayaan..

Assalamualaiku dan Selamat  Malam..




Pertama kali ni update N3 malam-malam macam ni,kalau tak jangan harap lah nak buka laptop lepas2 membebel,merepek tah pape kan..heheh..malam ni mungkin angin rajin telah terkena kat aku kot..hehe..


Petang tadi,dengan bersemangat nye aku telah membuat apam polkadot dengan resepi yang sama tapi caranya telah diolah oleh aku sendiri dan alhamdullilah sungguh menjadi..memang betul cakap orang kan,gagal sekali tak bermaksud kita akan gagal selama-lamanya dan yang paling penting kita tidak seharusnya berputus asa dalam mecuba sesuatu yang baru.Contohnya macam aku lah,sebelum ni susah nak jadi bila aku nak buat apam polkadot..lepas satu-satu resepi aku cari di internet,majalah..semua nya tak menjadi dan memang menghampakan tapi bila aku mecuba lagi sekali..naa..ternyata usaha selama ini menjadi dengan baik..


Eh..tengok kan dah membebel..heheh..ok lah aku nak bagi korang tengok apam polkodot aku yang tak seberapa ni..






ada siapa2 nak mencuba..meh aku shared kn resepi sekali ok..


Bahan

  • 200gm tepung gandum
  • 150 ml susu segar
  • 130 gm gula kaster
  • 1 sb oveltte
  • 1 sk baking powder
  • 2 biji telur
  • esen vanila
Cara-cara



  • Satukan telur dan gula,pukul sehingga kembang..kemudian masukkan oveltte dan pukul sehingga adunan pekat.tambahkan esen vanila.
  • Masukkan tepun gamdum berselang-seli dengan susu segar (tepung,susu,tepung,susu)lakukan sehingga habis.
  • Panaskan kukusan,setelah panas masukkan adunan kedalam acuan dan dikukus selama 5 minit dan boleh dihidang bersama secawan teh 0.



No comments:

Post a Comment