Followers

Thursday, March 8, 2012

Puteri yang Ayu Kahhh??

Assalamualaikum...


Tengah buat apa tu?siap kan makanan petang ke??huhuh..aku baru je lepas buat kuih puteri ayu yang semestinya makanan kegemaran saya..heheh..sedap tau kuih 2 sebab dia tersangatlah gebu dan memang terbaik,lagi-lagi bila masuk mulut terasa kelemakkan kelapa yang diletakkan bersama-sama..pehh..memang terangkat waa cakap sama lu..


Sebenarnya memang dah lama pon berhajat nak buat kuih ni cuma tak ada kesempatan waktu sahaja dan secara tiba-tiba nya semalam saya telah pergi ke bake yen,alaaa..yang dekat chow kit tu mesti tau punya kan..jalan punya jalan sekali ternampak plak acuan kuih puteri ayu ni apa lagi rembat lah satu dan semestinya pilihan warna pink..huaaahuaaa...lagi-lagi bila diingatkan resepi dgn bahan dah ada kat umah lagi lah bersemangat aku nak buat kan..heheh..
Jadi saya telah membuat pada hari ini dengan berjayanya..yeaaaaa..suka sangat sebab dapat buat kuih kegemaran sendiri,bangga sekejap..huhu..tiba-tiba mak saya kata 'ala ila kenapa buat sikit je tak puas lah nak makan."saya pon opsss..tak pe nanti ila buat lagi ok..eh2 rasa macam banyak berceloteh pulak hari ni kan..ok nak tgk puteri ayu versi saya sendiri tapi tak lah cantik pun..huhuh..





saya amik resepi ni dari kak sue yang dari nun di sarawak tu..huhuh..belek resepi pastu tengok gambar dia macam sedap je kan..apa lagi copy lah resepi nya,mintak halal ye kak..



No comments:

Post a Comment