Followers

Saturday, May 26, 2012

Tempahan : coklat dan Vanilla Cupcake

Assalamualaikum..selamat pagiii..hehehe..ish2 letih pg melaka hari tu ada lagi tau..ewah2 macam lah aku yang drive ye..huhu.lupakan jelah.Ok hari ni aku nak kongsi satu resepi yang memang sangat best,sebelum-sebelum ni aku pernah jugak cuba resepi2 cupcake ni ada yang menjadi dan ada jugak yang kurang tapi bila aku ikut resepi ni memang best ar..




Sebenarnya buku ni aku amik dari salah satu buku cupcake yang yang pernah aku beli,pertama kali kot aku cuba respei dari buku-buku yang saya beli kalau tak sebelum ni tak pernah nak mencuba tah kali ni tergerak hati dan memang sangat memuaskan..tempahan ni dari kawan opis akk aku dan maklumbalas dari diorang pon mengatakan sedap dan masih lembut lagi..alhamdullilah,aku bukan apa risau kalau-kalau tak berkenan dihati diorang kan..pape pon terima kasih ye kak..dah2 jom tengok resepinya...


Source : Cupcake by Ivy





Ingredients

  • 125 gm unsalted butter
  • 125 gm caster sugar
  • 150 gm all purpose flour
  • 1/2 tsp baking powder
  • 1/2 tsp baking soda
  • 2 eggs
  • 1 tsp vanilla
  • 120 ml milk
  • 1/2 tsp salt
method

  1. preheat 170 c
  2. line cupcake tray with paper cup liners
  3. sift together flour,salt,baking powder and baking soda
  4. combine the vanilla and milk.cream butter and sugar with electric mixer for 2-3 minutes.
  5. add the eggs one at a time and beat well then add flour and milk in two batches to creamed butter mixture.
  6. fill each paper cup two-thirds full and bake for 18 to 20 minutes or when skewer inserted in centre of cupcake comes out clean.



No comments:

Post a Comment