Followers

Monday, October 31, 2011

Pelbagai masakan

Assalamualaikum...




Selamat pagi dan salam hari isnin..huhuh..atau pon omputih panggil 'monday blues'..hehehe..ewah..ewah..beromputih plak aku ni ye.Jadi sepanjang hari minggu ni tiba-tiba aku terajin dan al-maklumlah aku memang suka buat exsperimen pasal makanan ni kan..heheh..suka mencuba benda yang barulah katankan tapi nak mencuba tu biar benda-benda yang berfaedah ye tak jgan pulak cuba benda-benda yang mengarut dan boleh merosakkan imej kita dan keluarga,haaa..kan aku dah dengan tiba- tiba bermotivasi sendiri..hahah..


Hari jumaat malam minggu lepas aku telah memulakan opreasi menguji aku dengan 'DONAT' nampak senang kan tapi cuba korang buat lagi-lagi yang baru pertama kali nak buat memang lah kecut perut takut tak jadilah apa lagi kan..tapi alhamdulillah menjadi jugak walaupon kebulatannya tak berapa nak menjadi.




Dan hari sabtu malam tu pulak buat pesona cheese cake hasil kunjungan dari blog mentor sape lagi kalau bukan kak ita masam manis tu kan..pun alhamdulliah menjadi cuma biskut tu kak ita buat perisa coklat.aku ubah kepada perisa biasa sebab nak menghabis kan stok malas nak beli yang lain takut simpan lama-lama biskut tu tak elok plak tapi rasa dia tetap sama..bila masuk je dlam mulut..perhhh..rasa macam tengah terbang di awangan sambil menikmati cheese tu kan,waa cakap memang terangkat lah..heheh




Pagi ahad pulak untuk sarapan aku buat pancake,sanggup tau hari sabtu pergi beli perkakas nak masak pancake tu yelah kena pakai kuali yang non stick kan mena boleh main belasah je..boleh tu boleh tapi takut melekat plak kan..huhu..

p/s:betapa banyaknye ujikaji yang telah aku buat dan alhamdullilah menjadi..

2 comments: